كالبد شكافي تقابل اسلام ناب محمدي (ص) و نظام ليبرال دموكراسي غرب
 
معاون آموزش و پژوهش دبيرخانه شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت تبيين كرد:
كالبد شكافي تقابل اسلام ناب محمدي (ص) و نظام ليبرال دموكراسي غرب

حجت الاسلام و المسلمين دكتر نگارش معاون آموزش و پژوهش دبيرخانه شوراي برنامه ريزي ضمن تبيين معرفت ديني در پرتو شريعت نبوي در عصر حاضر و احياگري اين حركت توسط امام خميني (ره) و خلف صالح ايشان مقام معظم رهبري بر پيگيري دانشجويان نسبت به مطالبات امام و رهبري در استراتژي جركت ديني و انقلابي تاكيد كرد.



 

حجت الاسلام و المسلمين دكتر نگارش معاون آموزش و پژوهش دبيرخانه شوراي برنامه ريزي در مراسم آغازين اولين دوره كارشناسي فقه و حقوق حنفي و شافعي ويژه طلاب اهل سنت، ضمن تبيين معرفت ديني در پرتو شريعت نبوي در عصر حاضر و احياگري اين حركت توسط امام خميني (ره) و خلف صالح ايشان مقام معظم رهبري بر پيگيري دانشجويان نسبت به مطالبات امام و رهبري در استراتژي جركت ديني و انقلابي تاكيد كرد.

در اين جلسه حجت الاسلام والمسلمین نگارش معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه ضمن تقدیر و تشکر از مسؤلین دانشگاه مذاهب، به ویژه رياست محترم دانشگاه حجت الاسلام و المسلمین مبلغی، در سخنان خود بهکالبدشکافی تقابل غرب با ایران اسلامی پرداخت و وظیفه روحانیون را بر اساس آن بسیار حیاتی عنوان کرد.

وی گفت؛ در عصر کنونی بحث تقابل میان اسلام ناب با نظام غرب است منظور از غرب، غرب ایدئولوژیک است.

دکتر نگارش اضافه کرد: حرکتی با ماهیت دینی و در قالب جمهوری توسط حضرت امام راحل شکل گرفت  که احیاء هویت دین اسلام را دنبال می کرد، و در طول این سه دهه آثار و ثمرات بسیار زیادی داشته که در اقصی نقاط جهان مشهود و ملموس است.

وي ادامه داد: این تقابل پس از سه دهه به اوج خود رسیده است،غرب با تمام توان و ابزارها درصدد خاموش کردن صدای احیاءکننده دین برآمده است، دشمن نظام مبتنی بردین را برنمی تابد و هر چه زمان می گذرد رویارویی اسلام و غرب بیشتر می شود چرا که امام خمینی(ره) و خلف صالح او رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در مسیر احیاء سیره نبوی و شریعت اسلام در مقابل غرب عقب نمی نشینند.

معاون آموزش و پژوهش دبيرخانه شوراي برنامه ريزي افزود: براین مبنا شما به عنوان دانشجویان دانشگاه مذاهب و طلبه علوم دینی باید توج داشته باشید که مطالبات و انتظارات امام راحل و مقام معظم رهبری به عنوان احیاگران دین درعصر حاضر چیست؟ و در صدد پاسخ گویی و رفع آن مطالبات باید باشید، متأسفانه مراکز دانشگاهی به طور شایسته و بایسته نتوانسته اند پاسخ گوی نیازهای جامعه اسلامی باشند و هنوز با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

حجت الاسلام و المسلمين نگارش افزود: انتظاری که از شما دوستان و سایر کسانی که از طلاب و روحانیون اهل سنت در سالهای آینده در دانشگاه پذیرفته خواهند شد این است که در برنامه ریزی و طرح ریزی مدارس ومتون درسی علوم دینی حضور فعال و اثرگذار داشته باشید، در حال حاضر سطح مقالات ارائه شده به دبيرخانه جهت چاپ در فصلنامه جبل المتين بسیار پايين می باشد، و این خلأ را شما باید پر کنید.

در آخر دکترنگارش خطاب به دانشجويان تأکید کرد: در راستای پاسخ گویی به مسائل و نیازهای نظام اسلامی، تحصیلات دانشگاهی ورشته های  تخصصی می تواند راهگشا باشد  و انشاءالله از این فرصتی که در اختیار شما قرار گرفته نهایت استفاده را ببرید.

پايگاه اطلاع رساني دبيرخانه شوراي برنامه ريزي مدارس علوم ديني اهل سنت


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:



تاريخ : پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:كالبد شكافي تقابل اسلام ناب محمدي (ص) و نظام ليبرال دموكراسي غرب, | 17:43 | نویسنده : دکتر عابد نقیبی |
value=